Veel gestelde vragen
We hebben de antwoorden op veel gestelde vragen hier voor u onder elkaar gezet. Mocht uw vraag niet in dit lijstje voorkomen bel ons dan gerust. Wij helpen u graag.
Suzanne Bohlander
General Manager, Parkhotel Valkenburg
VOOR AANKOMST – VOORBEREIDING
Is het mogelijk om een extra bed in een kamer te plaatsen?
Op een aantal van onze kamers is het mogelijk om een extra bed te plaatsen. De kosten hiervan € 40 per nacht. Een babybedje is ook mogelijk voor € 10 per nacht. Geeft u uw verzoek graag minimaal een dag voor aankomst door aan onze receptie.
Is het mogelijk om mijn elektrische auto bij jullie op te laden?
Jazeker, Parkhotel Valkenburg beschikt over 6 elektrische oplaadpunten. Bij check in informeert de receptionist u over de locatie van deze oplaadpunten.
Wat zijn de speciale faciliteiten voor minder validen en rolstoelgebruikers?
Via de lift zijn alle etages bereikbaar. Wij adviseren om een junior-suites te reserveren omdat deze kamers zijn groter zijn met een grotere badkamer en een aparte douche. Tevens zijn de deuren op de junior-suites breder.
Wij hebben tevens een minder valide badkamer beschikbaar op de 2e verdieping.
Verzorgen jullie ook speciale wensen voor o.a. verjaardagen, huwelijksdagen enz?
Via info@parkhotelvalkenburg.nl of telefonisch via +31 (0) 43 601 32 41 geeft u speciale verzoeken door.
Mogen wij ons huisdier meenemen? Wat zijn de kosten?
- Uw huisdier is welkom. Kosten zijn € 15.00 per nacht per huisdier.
- In het hotel zijn huisdieren welkom in onze huiskamer, niet in ons restaurant en ontbijtruimte. Wilt u uw huisdier toch ontbijten of dineren? Dat kan in onze huiskamer.
RESERVERING - BEVESTIGING - ANNULERING
Wat is in inbegrepen in de kamerprijs indien ik rechtstreeks bij het hotel boek?
- Indien u rechtstreeks via onze website boekt zijn het parkeren en het gebruik van onze wellness in de prijs inbegrepen. Bovendien geeft een boeking rechtstreeks via de website bij het hotel bepaalde voordelen. Zie onze website.
- Indien u via een andere website reserveert, heeft u niet de voordelen van een gold booker en kunnen andere bovengenoemde voordelen afwijken.
Ik heb nog geen bevestiging van mijn reservering ontvangen, hoe kan ik deze krijgen?
Mail naar info@parkhotelvalkenburg.nl of bel naar +31 (0) 43 601 32 41
Tot wanneer is het mogelijk om kosteloos te annuleren?
- Tot 48 uur voor aankomst kunt u kosteloos annuleren per mail. Met uitzondering van de niet restituteerbare / non-refundable reserveringen. Deze mag u annuleren maar u ontvangt geen geld retour.
Accepteren jullie cadeaubonnen?
Wij accepteren een aantal cadeaubonnen:
- Restaurant cadeau bon / diner cadeau bon -> voor restaurant
- Sligro bon -> voor hotel en/of restaurant
- VVV -> voor hotel en/of restaurant
- VVV (lekker weg in eigen land) -> voor hotel en/of restaurant
Ik wil met mijn credit card betalen. Kan dit?
Het is mogelijk om met uw credit card te betalen. Indien u dit aangeeft terwijl u boekt wordt de credit card wel meteen belast. Hou hier dus rekening mee.
Wilt u liever niet direct betalen? Dan kunt u ook ter plekke betalen met uw credit card of een betaalverzoek aanvragen per telefoon of e-mail. Houd indien u contact opneemt uw reserveringsnummer bij de hand.
Ik wil mijn boeking via een externe partij (Booking, Hotelspecials, Social Deal etc) wijzigen of annuleren. Kunnen jullie dit doen?
Nee. Alle reserveringen die zijn gedaan via een externe partij kunnen wij niet zelf wijzigen of annuleren. U dient dan contact op te nemen met de partij waarbij u de reservering heeft gemaakt.
BIJ AANKOMST
Snel en makkelijk parkeren? Bekijk dan deze korte video van één minuut.
Wat zijn de aankomst- en vertrektijden?
- De hotelkamer is vanaf 15:00 uur beschikbaar voor check-in. Op basis van beschikbaarheid kunt u eerder inchecken tegen een extra tarief (standaard €15,- en €7,50 vanaf 14:00).
- Uiterlijk om 11:00 uur dient u te zijn uitgecheckt.
- Ook kunt u bij ons een late check out bijboeken. Een late check out is tot 13:00 uur en kost €15.00 extra. Daarnaast hebben wij ook de ´lazy day´ optie, dit is een late check out tot 17:00 uur en kost €35.00 extra.
- LET OP: voornamelijk in de drukke periode is de lazy day op basis van beschikbaarheid en kan deze niet worden gegarandeerd.
Waar parkeer ik mijn voertuig?
- Het hotel beschikt over een eigen parkeerplaats direct bij het hotel gelegen. Om deze te bereiken rijdt u op de kruising naar boven. Daar bevindt zich tevens de receptie. De parkeerkosten zijn in de prijs inbegrepen tenzij u boelt bij een externe partij, dan kan dit afwijkend zijn. Laat nooit waardevolle spullen achter in uw auto.
- Het hotel beschikt over 8 oplaadpunten voor elektrische auto’s. Informeert u bij de check in waar deze plaatsen zich bevinden, de receptionist wijst u de weg.
Hoe ontvang ik mijn sleutel als ik bij de appartementen reserveer?
U haalt uw kamersleutel ophalen bij de receptie van Parkhotel Valkenburg op de Neerhem 68.
Let op: wanneer u een appartement heeft geboekt kunt u niet gratis parkeren bij het hotel. Mocht u dit wel willen dient dit bijgeboekt te worden bij de receptie. Parkeerkosten zijn €10 per dag.
Hoe ontvang ik mijn sleutel als ik bij Villa Valkenburg gereserveerd heb?
- U maakt uw sleutel ter plekke aan bij Villa Valkenburg.
- In uw e-mail heeft u een deurcode ontvangen waarmee u Villa Valkenburg kunt betreden. Daar vind u een tablet waar u kunt inchecken. Hier maakt u ook uw sleutel aan.
- Lukt dit niet dan kunt u uw sleutel komen ophalen bij de receptie van Parkhotel Valkenburg op de Neerhem 68. De receptie bevindt zich op de 3e verdieping.
ONZE HOTELKAMERS
Zijn er airco's aanwezig op de kamers?
Omdat ons pand een oud rijksmonument mogen wij geen airco´s installeren. Er hangen dan ook geen airco´s in onze kamers. Wel staat er op elke kamer een ventilator (in de zomer) en kan deze ook altijd bij de receptie aangevraagd worden.
Zijn er oordopjes aanwezig op de kamers?
Wij zijn gelimiteerd wat betreft renovaties omdat wij ons moeten houden aan de regels die verbonden zijn aan rijksmonumenten, dit heeft ook invloed op de geluidsisolatie van de kamers. Het hotel is dan ook vrij gehorig vergeleken met andere moderne hotels. Wij hebben daarom ook oordopjes klaarliggen op de kamers (u kunt ze ook gratis afhalen).
Zijn er koelkasten aanwezig op de kamers?
Op al onze kamers is er een kleine koelkastje aanwezig. Ook staat er een fles water voor u klaar in de koelkast. Frisdrinken zitten niet inbegrepen, wel hebben wij drankautomaten met verschillende drankjes waar u voor een paar euro een drankje kunt halen.
Hebben jullie eenpersoonsbedden?
Al onze bedden zijn eenpersoonsbedden. Deze kunnen door het hoofdbord met nachtkastjes niet allemaal uit elkaar geschoven worden. Enkel op onze budgetkamers is dit mogelijk. Sommige bedden beschikken over een topper. Raadpleeg de receptie wanneer u een kamer met topper wil boeken.
Liggen er handdoeken op de kamers?
Ja, op elke kamer liggen standaard handdoeken. Wanneer u nieuwe droge handdoeken nodig heeft na een bezoekje aan de sauna of het zwembad kunt u deze bij de receptie omwisselen voor nieuwe handdoeken.
Als u geïnteresseerd bent in een badjas met slippers kunt u een badlinnenpakket huren en bijboeken via de mail (dit kost Є15,00 per persoon). LET OP: Dit badlinnenpakket zit standaard inbegrepen wanneer u een suite of comfort deluxe heeft geboekt.
OPENINGSTIJDEN
Tot wanneer is de receptie bereikbaar?
De receptie is 24/7 bemand. U kunt er dus elk moment van de dag, avond en nacht terecht.
Op welke tijden serveren jullie het ontbijt?
Maandag tot en met vrijdag vanaf 07:00 uur tot 10:00 uur. Zaterdag en zondag vanaf 07:30 uur tot 10:30 uur.
Op welke tijden kunnen wij bij u dineren?
Tussen 18:00 uur en 20:30 uur is het mogelijk in ons restaurant. We raden u aan vooraf te reserveren bij de receptie. Een aantal dagen per jaar is het restaurant gesloten, raadpleeg hiervoor onze site of informeer bij onze receptie.
Wat zijn de openingstijden van de wellness?
Onze Wellness (zwembad, stoombad en sauna) is open vanaf 07:00 uur tot 24:00 uur Alleen het zwembad is op woensdag gesloten van 12:00 tot 18:00 uur. Het stoombad en de sauna betreedt u zonder (zwem)kleding, daarentegen is het dragen van zwemkleding verplicht in het zwembad.
Kan ik een badjas huren om naar de wellness te gaan?
Er zijn badlinnen-pakketten beschikbaar (badjas, grote handdoek en badslippers) voor € 15 per persoon. Als u een van onze suites of comfort deluxe kamers reserveert dan liggen deze pakketten op de kamer voor u klaar en zijn in de prijs inbegrepen.
FIETSEN
Kan ik mijn fiets veilig stallen?
Wij hebben een afgesloten ruimte waar uw fietsen veilig staan. Tevens is er een speciaal afspuitplek voor uw fiets aanwezig waar u uw fiets schoon spuit.
Kunnen wij fietsen bij jullie huren?
Een fiets huurt u bij het Shimano Experience Center
https://www.shimano-ec.com/particulier/verhuur of +31 (0) 43 744 0171
Zijn er wandel- en fietsroutes en fietsroutes beschikbaar?
Fietsroutes zijn verkrijgbaar bij de receptie. Of online.